Followers

Thursday, June 24, 2010

~ National Pink Day ~















Tahukah anda hari rabu 23-06-2010 yang lalu  merupakan hari apa ? Ya ! Tahniah jika anda tahu , saya pun tidak tahu sebenarnya . Saya mendapat tahu setelah mendengar radio Hits FM waktu perjalanan balik ke rumah . Ia merupakan " National Pink Day " .



Ia adalah kempen mengenai kancer payu dara . Ini untuk menyedarkan anda betapa pentingnya menjaga kesihatan tubuh badan anda terutamannya payu dara .



Tapi topic mereka focus kepada , bolehkah atau sanggupkah anda memakai " pink " jika anda seorang  lelaki . Beranikah anda ?



Pada saya , tidak kisah jika seseorang lelaki itu memakai pakaian atau pun barangan berwarna pink jika bersesuaian dengan waktu dan tempatnya . Tetapi tidaklah setiap hari , ia akan nampak janggal sekali . Jika anda memakai sekali sekala , ia akan nampak begitu "cantik" dan "lain dari yang lain ".



Kebanyakkan pemanggil adalah dikalangan wanita dan suri rumah tangga . Mereka membeli pakaian untuk suami atau pun teman lelaki mereka . Pakaian seperti baju T dan tali leher adalah biasa mereka belikan . Mereka mengatakan barangan yang dibeli bersesuaian dengan keadaan dan keterampilan bagi seseorang lelaki begitu "mahco" ketika memakainya .



Jadi , lelaki diluar sana jangan malu-mula jika anda mempunyai barangan berwarna pink atau pun sehelai baju T berwarna pink . Pakai la dengan yakin kerana  ia akan menyerlakan keyakinan dan keterampilan anda .




Masyarakat di luar sana  yang menyokong Breast Cancer Awereness .






Tidak kah mereka  nampak macho meski pun mereka  pemain bola sepak yang  memakai jersi berwarna  pink ?






Semua orang bersatu - padu memerangi kancer payu dara ...Adakah anda sudah ?




Jika anda tidak berani memakai baju warna pink , cukup lah sekadar memakai reben pink . Anda telah menyokong kempen ini .






                            Siapakah lelaki ini ? PRINCE ?






Ya ini adalah saya !!!  Anda pun boleh menjadi model seperti saya .







Anda tidak perlu takut untuk mengayakannya





Smart dan kasual . Ini adalah satu - satunya baju berwarna pink yang saya ada .





                          Saya terlalu kurus . Saya tahu tu .






                                 Look  Cool . Betul kan ?



Sekadar suka -suka . Anda pun boleh menyokong dengan membeli donut yang berwarna pink ini .






Kek Pink



Aneka cup cake





Dan cup cake ... Sungguh enak kan ?






Kepada lelaki diluar sana , cuba lah membuat pembaharuan dengan mengenakan tali leher  seperti ini . Anda akan nampak lain dari yang lain .





Sesuai juga untuk majlis perkahwinan






Di Malaysia , saya tidak sarankan anda memakai begini  .


Kepada teman wanita , saya harap anda tidak membelikan kasut pink ini kepada teman lelaki anda !!! Anda membazir sahaja kerana lelaki tidak anda memakainya . Percaya la...








Begitu juga beg ini ... Tolong lah jangan merubah teman lelaki anda sebegini rupa . Sekadar model saya tidak kisah .





Oh Tidak !!! Akhir sekali ... perlukah anda membeli pakaian lelaki seperti ini kepada teman lelaki anda ? Anda fikir - fikirkan  , tepuk dada tanya selera .












2 comments:

Saya Noury said...

om...nice entry beb..keep it up..thumbs up..cara lah om..suka2..nak pic2 ni leh tak?or tag photo ko kat FB aku beb..nice pic lor..

rome said...

huuhuhuhu....tq SIFU!!!!!!!!!!...
nak pic yang mana satu tu????????....yang last sekali?????...
suka kan... 1 day ko akan dapat jgk..
huuhuhuuh