Followers

Monday, June 7, 2010

~ pengalaman tak boleh dilupakan ~

Kelakar giler ceta saya ari ni....
bukan apo...tak tahu la mane salah nyer....


Hari ahad lepas saya dapat 2 undangan majlis perkahwinan kawan2...
al-maklum la dah gatal sangat nak kawin...
huuhuhhuhu....
yang pertama saya g majlis kawin kawan saya kat desa pandan...
saya pergi  ngan kawan2 perempuan saya...juliana n fiza...
kawan sekolah saya....
so, saya ambil mereka dalam pukul 12pm ....
selama satu jam jugak la kita kat sana...


majlis kawin yang sayapergi nie adalah perkahwinan rakan sekolah saya...
so, saya igat dapat la jumpa kawan2 sekolah yang lain..
tapi tak dapat coz kita pergi terlalu awal...
yer la dalam 12.10pm kita dah ada kat sana..
so, selama satu jam jugak la saya kat sana...


setelah selesai saya menghantar kawan2 saya...
saya balik umah untuk mengambil famili saya g majlis perkahwinan yang kedua...
saya, mak saya, bapa saya, kakak saya n anak dia..
pergi bersama2 naik keta abang saya....


Oh !..lupo nak bagitahu kawan2 ..
yang saya sebenarnyer memakai baju melayu siap sampin sekali...
macam saya pulak nak kawin kan?????...
huhuuhuh..
mesty kawan2 igat saya pulak la nak kawin kan?...
over si romzi nie!!!!!!!!!!!!....memang over!!!!!!!!!..
lalalalal~


so lagi satu kilometer nak sampai ke destinasi majlis kat seri kembangan...
tiba2 keta abang saya bergoyang...
saya pulak "cuak" tahap cipann!!!!!!!!!!!!!!!....
asal pulak ngan keta nie?????????....
igat bawa keta abang lebih power...
tapi tak...


so, saya suruh mak saya cal abang saya..
"oi!..apo masalah keta ko nie?.."..
asal goyang 2 keta ko nie..?...
aku baru servis keta aku...aku bawa okay jer..asal ko bawa ada masalah pulak nie?!..ujar abang saya...


saya meneruskan perjalanan jugak...
dalam 200 meter nak sampai hati saya tak sedap...
asal la keta nie...
asal la ia bergoyang2..?...
ujar saya ngan nada merungut!!!!!!!!!!...
kakak saya menyampuk.....
mungkin tayar PANCIT kot!!!!!!!!!!!!!!!...


HAH!!!!!!!!TAYAR PANCIT!!!!!!!!!
biar betol!!!!!!!!!!hati tak sedap..
ngan pantas saya buka pintu..tengok....!!!!!!!!!!!!!!!!
betol sangkaan kakak saya...
memang mulut masin!!!!!
TAYAR PANCIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ARGHHHHHHHHHHHHHHHH


dengan pantas tanpa fikir panjang..
saya buka langkah kanan...
saya tukar tayar...
YA!..TUKAR TAYAR!!!!!!!!!!!....


tapi perlu diigatkan ya kawan2...
saya sedang memengang spanar n memakai pakaian ...
BAJU MELAYU YANG SIAP SAMPIN TU!!!!!!!!!...
jangan lupo tu....
dengan matahari kat atas kepala...!!!!!!!!!!!!!..


memang panas la sangat!!!!!!!!!!!!!!!!!
saya sangat 'HOT"!!!!!!!!!!!!!!!!!...
memamg hot !!!!!!!!!!!!arghhhhhhhhhhhhhhh


selesai menukar tayar ..saya menyambung perjalanan..
akhir nyer sampai jugak kat majlis nie...
saya terdengar bisikan kawan mak saya...


tadi saya nampak awak kat jalan tadi..
anak awak "hot" la ...
dalam hati saya ....ya , makcik..saya memang "HOT"!!!!!!!!!
igat makcik nak tolong tadi...?


sebelum saya bertolak balik...
kawan kakak saya mengusik ...
anisa(nama kakak saya)...
"anis...nasib baik aku dah kawin...
kalau tak..aku masuk meminang adik ko!!!!!!!?"
mak menyampuk...kalau ko nak masuk meminang ..
ko kena bayar "double"...
kawan kakak saya kata ..tak per saya bayar triple!!!!!!!!!...


kawan kakak saya tu adalah PEREMPUAN YANG SUDAH BERKAHWIN..
mempunyai 2 anak ...!!!!!!!!!
wakakkakakakkakakakak..
dalam hati...
market saya menang tinggi..
huuhuhuhuhuuhu....




*harap maaf....tiada gambar coz memang tak terfikir nak ambik gambar!!!!!!!!!*


enjoy!

6 comments:

NUR HIDAYAH said...

hehehehe..rome, dasyat ko..ko bila nak kawin..ramai yang dah booking tu...hehheee

rome said...

huhuuhhuu...
dah buat booking..tak tak ada deposit...
mana blh?...

ezlya_hots said...

romzi...ak nk book ko ar...ader gaya beb tukar tayar pakai bj melayu

rome said...

book??????...
booking la...
urm...fully booked la...
wakakak..
mesty la ada gaya...
hiihihi..
ita~...romzi

Kathleen Johnson said...

eching panggua jer ko ni..mana boleh kawin om.mak tak kawin lagi,..jangan langkah bendul

rome said...

waakkakakakkak...
lek la mother..
biar aku rase macam maner tu kawin..
kalau tak best ..
ko pun jangan kawin...
uhuhuuhuh