Followers

Monday, June 21, 2010

~ Colgate ~

Adakah anda tahu dimanakah colgate mula-mula diproses dan mula-mula digunakan ? Dan apakah bahan-bahan yang terkandung didalamnya ? Sebenarnya saya pun tidak tahu , apa yang saya tahu orang-orang  di Amerika Syarikat yang mula-mula menggunakan dan ia diproses disana sejak dahulu lagi .


Bagi saya , saya telah menggunakannya selama 27 tahun . Ia terbukti berkesan dan sangat berbaloi menggunakannya . Bagi keluarga saya , kami sekeluarga telah lama menggunakan colgate sejak dari dahulu lagi . Tidak pernah mencuba product lain selain colgate .


Ramai kawan-kawan saya bertanya kepada saya . Kenapakah gigi saya tersusun? cantik ? dan putih berseri-seri? . Jawapannya adalah saya memakai pendakap gigi semasa saya berusia 20 tahun hingga sekarang ( bahagian dalam ) . Saya selalu memberus gigi sebanyak 3 kali sehari selama 10-15 minit setiap sesi . Dan rahsia terpenting adalah , saya memakai ubat gigi Colgate Andvaced Whitening sejak dahulu lagi . Ini lah kesannya .



Ada juga dikalangan teman-teman mengatakan gigi saya adalah gigi palsu!!! . Ini kerana gigi saya terlampau putih . Ini lah rahsia yang saya ingin kongsi bersama dengan anda semua . Saya harap dapat mengikutinya dan mengamalkannya .



Pada saya , yang paling penting dalam menjaga kebersihan gigi adalah diri kita sendiri . Kita mesti disiplinkan diri kita untuk mengamalkan hidup yang sihat .


Anda seharusnya memberus gigi anda sekurang-kurangnya 2 kali sehari selama 10-15 minit setiap sesi . Ini penting untuk menanggalkan baktiria didalam mulut dan membersihkan gigi yang kotor . Saya selalu mengamalkan memberus gigi sebanyak 3 kali sehari selama 10-15 minit setiap sesi . Ini penting untuk gigi nampak bersih dan nafas yang segar .



Ubat gigi yang saya ingin sarankan disini ialah Colgate Advanced Whitening . Ia sangat berkesan sekali dan terbukti menampakkan kesan selama 14 hari selepas anda menggunakannya . Saya tidak tipu kerana saya telah lama menggunakannya dan ia begitu effective sekali .



Bagi anda yang mengalami gigi yang sensitive saya sarankan anda berjumpa dengan doktor pakar gigi . Mereka lebih arif lagi mengenainya . Akan tetapi , anda semestinya menggunakan ubat gigi mengandungi Cavity Protection .



Begitu juga dengan berus gigi yang anda igin gunakan . Ia semestinya bersesuaian dengan keadaan gigi anda . Saya sarankan berus gigi yang lembut , ini kerana ia tidak merosakkan gigi dan menyakitkan gusi anda .



Kepada anda yang mempunyai nafas yang berbau . Saya harap anda memberus gigi dengan betul dan teratur . Saya sarankan anda menggunakan Colgate Plax Peppermint . Ia membantu anda memdapat nafas yang wangi dan segar . Akan tetapi , jangan lah anda menggunakan Colgate Plax Peppermint sebelum anda memberus gigi . Ia tidak akan mendapat kesan ia baik dan akan membusukan gigi anda!!



Selain dari itu ,  cara pemakanan yang sihat adalah amat penting untuk gigi anda . Amal kan makan-makanan dari sayur-sayuran dan buah-buahan . Ia baik untuk gigi anda supaya cantik dan kuat . Saya juga ingin saran kan  anda makan banyak ikan , kerana ia mengandungi protein dan jauh makan-makanan daging seperti kambing dan lembu .


Bagi mereka yang merokok . Jangan lah anda merokok , ini kerana ia akan merosakan gigi anda dan anda akan kehilangan gigi anda suatu hari nanti .



Akhir sekali , senyum lah dari hati yang ikhlas kerana ia akan membangkitkan rasa cinta kepada orang lain . Semoga anda dapat mengukuti tips-tips yang berikan ini .






Salam , Enjoy!!!










Iginkan senyuman yang bersih , tersusun dan cantik..? Ikutilah petua-petua saya dibawah.

 

Menggunakan ubat-ubat gigi yang bersesuaian dengan gigi kita.

 


Saya sangat sarankan Colgate Advanced Whitening kerana ia sangat berkesan dan terbukti selama 14 hari selepas anda menggunakannya

 


Stok tidak igat dunia dari keluarga saya..Takut nanti kehabisan stok!



Gunakan  Plax Peppermint selepas memberus gigi . Ia juga baik untuk anda yang mulut berbau.


Colgate yang keluarga saya pakai. Colgate Advanced Whitening.

 


Saya sarankan kepada mereka yang kuat merokok!!!

 



Berus gigi dari Colgate adalah yang terbaik . Berus gigi Oral B juga adalah saya sarankan



Senyuman menawan selepas 14 hari menggunakan Colgate Advanced Whitening .




Anda tentu sukakannya kan..? Cubalah Colgate Advanced Whitening .




Gambar semasa hari raya yang lalu . Senyuman yang tidak lekang dibibir .


Senyuman ku untuk mu .




Bersama mak angkat saya dimajlis perkahwinan .





Bersama teman-teman .



Ku tidak boleh hidup tanpa senyuman .





Tengok..semua orang bergembira dengan senyuman .





Saya tidak dapat membantu nenek ini  . Saya sarankan dia memakai gigi palsu . Sangat ideal .



Kepada anda yang suka sangat merokok , ini lah balasannya!!! . Gigi anda kuning dan rosak . Saya sarankan anda berhenti merokok dan jagalah kebersihan gigi anda sebelum terlambat.



3 comments:

Phatchanon Chongjaroensuk said...

brape colgate bayar ko OM?

Saya Noury said...

yup lor..bpe colgate bayar ko wei?adui..btw, nice entry and info yang menarik..keep it up..aku suka..but betul ke ko pkai colgate dah 27 tahun?kan ko sekarang dah 27 tahun..?mula2 lahir tak de gigi lagi mak ko dah beruskan gigi ko gan colgate ke?hahahhahaah

rome said...

uhuhuuhuhuhu........yahooooooooooooo!!!!!!!...
Eeren:...adalah sedikit commission yg mereka bagi kat aku..mane blh bagitahu..1 day aku jadi model mereka...hiihh..
nonor:...akhirnya aku ada story jgk kan???...ada banyak lagi..gambar susah nak upload la...memang 27 tahun la aku dah pakai ..PERCAYA LA~...