Followers

Sunday, October 10, 2010

Makna 10-10-10






Apakah makna anda pada hari ini ? Apa yang istimewanya hari ini ? 10-10-10 . Ialah , numbor ini memang cantik sekali ! Bagi seseorang yang telah merancang untuk majlis perkahwinan . Pastinya hari ini hari yang penuh  bermakna pada mereka . 

Hari ini juga adalah hari terakhir umat islam untuk meraihkan Hari Raya . Jadi banyak lah rumah - rumah yang mengadakan "open house " . Kenyang perut !!! huuhuuh...

Bagi saya pula , tiada yang istemewa . Tetapi hari ini saya menemani emak saya pergi ke majlis perkahwinan kawan emak saya di Setapak .Sampai sahaja di destinasi tersebut emak saya mengatakan dia tidak sihat !!! . Terkejut saya dibuatnya . Ialah semalam emak saya berpesan pada saya yang dia hendak sangat pergi ke majlis tersebut . 

Akan tetapi apabila sudah sampai emak saya tidak sihat pula . Jadi emak saya tidak sempat merasai nasi minyak disana dan saya menemaninya didalam kereta . 

Jadi kakak dan bapa saya sahaja pergi ke majlis tersebut . Apa yang membuatkan saya terharu sangat apabila saudara - saudara saya melihat emak saya di dalam kereta .

Terasa terharu membuatkan saya menitiskan air mata . Ialah semua orang menangis kat sana , kot anda nak tersemyum pula kan ? ..

Apa yang  penting disini . Kita harus sayang dan kasih kepada ke dua - dua ibu dan bapa kita . 


Saya sayang emak saya 



Saya sayang bapa saya juga .











No comments: