Followers

Friday, August 13, 2010

~ Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak ~

                                                                 

                                                     

Ramadan datang lagi . Kepada muslimin dan musliman saya ucapkan selamat menyambut ramadhan al-mubarak . Macam biasalah setiap tahun kita akan menyambut ramadhan . Harap - harap tahun ini lebih baik dari sebelumnya .

Tahun ini saya menyambut ramadhan bersama - sama kawan - kawan ditempat kerja saya . Hari pertama berbuka sangat meriah , ini kerana kita bersama - sama berkumpul untuk berbuka .

Dimulakan dengan juadah kurma dan juadah - juadah lain . Suatu kelainan kerana dapat berkumpul bersama - sama rakan sekerja . Pada malam sebelum puasa , saya sempat sembahyang tarawih berjemaah . 

Ada cerita lucu yang saya ingin berkongsi dengan anda sekalian . Sedang jemaah bersembahyang , telepon jemaah sebelah saya berbunyi . Bukan sekali tetapi 3 kali . Nasib baik caller ring tone dia berbunyi biasa . Tidak dapat saya bayangkan kalau caller ring tone dia berbunyi lagu "Wakaka" dari Shakira . 

Mesti terkejut dan terjoget jemaah - jemaah lain . Saya harapkan lain kali apabila kita menghadap Tuhan tidak payahlah kita membawa telepon . 

Disini saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada mak long saya di Singapore kerana ia telah memberikan jubah suaminya kepada saya . Hingga kini saya menjaga dan memakaikannya dengan baik .

Disini saya sertakan gambar jubah yang diberikan kepada saya .



Terpingga - pingga
                                                                              


Keliru




Insaf !



Ceria

                                                                      

Imam Muda? . . Pergi lah sembahyang Romzi !!! Sudah - sudah lah .


2 comments:

Saya Noury said...

eleh2..handsome ar konon...hahhaaa
ok ar tur smart lah...solat jgn tak solat..

rome said...

uhuhuuh..thanks nonor!