Followers

Thursday, September 2, 2010

~ Pusat Penjagaan Kanak - Kanak Terencat Akal Kuantan ~

Bulan puasa yang mulia ini kalau kita buat baik , balasannya mestilah baik . Jadi kepada mereka yang mampu , hulurkanlah bantuan kita kepada yang memerlukannya .

Teringat kisah lalu . Dalam beberapa bulan yang lalu saya ada pergi ke kuantan . Ingat nak melawat rumah kawan sahaja . Akan tetapi , kawan saya jemput saya melawat adik dia di rumah pusat penjagaan kanak - kanak terencat akal di Kuantan .

Bila dengar benda ni , mesti kalangan kita orang berasa takut . Begitu juga saya . Tetapi apa nak buat , mereka lagi budak - budak . Tidak tahu apa yang mereka lakukan .

Jadi , janganlah kita hina atau keji kepada mereka . Mereka tidak meminta semua itu . Begitu juga kepada keluarga mereka .

Jadi , ini adalah sebahagian gambar yang saya dapat ambil . Kesian melihat kanak - kanak di sana . Terasa insaf dan bersyukur apa yang saya ada sekarang ini .



     Gambar kenangan di Pusat Penjagaan Kanak -Kanak Terencat Akal Kuantan .



Mamat hensem itu adalah saya dan kawan saya . Nama dia Norsyamila , kita panggil dia Pamela !


Yang berbaju hijau itu adalah adik kepada kawan saya . Yang pakai tudung itu Puan Tubi .


                                          Kak Mas , suami dan anak .

No comments: